Thursday, September 6, 2007

Pills, american style

Ziceam de Zenith-ul meu cu doua antenutze... are 2 butoane in total, dintre care unul e 2 in 1: pornit/oprit si mai tare/mai incet. In diminetili meli imi place sa privesc stirile, pentru ca afiseaza constant si ora. Stirile sint presarate de reclame, parca mai des decat in tara.
Acum vreau sa scriu despre reclamele la medicamente. Sint o groaza! Nu doar gen eferalgan sau dulcolax! Medicamente din alea strong. In general, medicamentele strong au foarte multe contraindicatii, vezi Viagra. (Da, au reclama la viagra, o vad eu in fiecare zi). Reclamele astea au muzica optimista si imagini idilice de la inceput pana la sfarsit, de multe ori slow-motion. Toate sint la fel: la inceput iti arata cum o sa fie viata ta daca iei pastila-minune, apoi crescendo de optimism prin muzica si imagini, iar pe fundalul asta cineva recita contraindicatiile. Unele sint absurd de periculoase, cancerigene, pot cauza infarcturi si alte alea. Dar tu privesti in continuare la viata minunata pe care ti-o ofera pastila-minune si nu iei in seama vocea care-ti spuna c-o sa mori daca iei asa ceva. Aici intervine tactica media: intre doua mesaje, unul verbal si altul vizual, cel vizual primeaza si e asimilat mult mai usor. Toate se termina cu "call your doctor!".
Pastile pentru batrani in general, care-ti promit ca n-o sa surzsti, n-o sa ai osteoporoza, n-o sa faci cheag de singe pe creier sau infarct. Doar ca s-ar putea sa te doara capul, sa ai vederea in ceata, sa singerezi pana mori daca te intepi cu un ac.
In top, desigur, "Vivaaaa viagraaaa". Contraindicatiile sint asa de multe si de grave (provoaca moartea in combinatie cu nush ce medicamente sau dak ai probleme cu inima etc etc), ca oricum daca ai trecut de o anumita varsta mai bine stai linistit decat sa-ti asumi atatea riscuri. Ce sa zic, americans do live on the edge!

No comments: